lördag 7 januari 2012

mycket EGENTID

egentid!
oj vad det är underbart!
jo, jag älskar min familj men det är ändå så skönt att bara vara. vara "själv". själv och själv kanske jag inte ha varit i och med att alla var hemma.
mamma kom hem i morse och vi gick en runda.
härligt, trots regn (försökte tänka på vad min kompis marie skrev på fb, tänkte på mallorca och sen gick det bra att springa. skillnaden var att vi inte sprang milen, men gick. kanske inte en mil - men ska mäta rundan en dag. kul att veta.)!
frukosten var serverad. william kom in och sa att min favoritmat (frukost) var klar. hmm tänkte jag, undra vad min favoritfrukost är? kanske har de bakat scones, inte helt ovanligt i familjen eitremwalter. eller kanske rostemacka - det är lite ovanligt.. inget extra för andra kanske men mysfaktor för oss...
sen pärlades det en stund. william valde motiv och färger... men jag pärlade. så detta räknas också som egentid. alla var hemma men jag var liksom själv i min lilla pärlbubbla.
madicken ligger och kikar i soffan på williams film. det har blivit endel tvtittande idag. william är nämligen sjuk. förmodligen halsfluss. är han dålig i morgon också så ringer ola hälsohuset och ber om att få en tid på måndag, om inte anna tar honom till vårdcentralen. det är ju bytesdag på måndag så det är liksom "bådas dag" eller williams dag med båda kanske är bättre att uttrycka sig.
men inte det var kokt havregrynsgröten som var klar =) härligt att det kan vara lyx! min favorit! jag låtsades det i vilket fall för han var så söt när han sa det!
madicken skitunge har börjat med att inte vilja sova om nätterna.
ok, inte varje natt... men så drygt när hon ska skrika. eller är det bara så att vi är så ovana vid en skrikande bebis att det blir mer påtagligt.
så här står hon och kikar ut. både igår och idag.
eller kanske det är så att hon kikar ut för att hon vant sig att sova i samma rum som william. men nu när han är sjuk så har vi lyft in henne till oss igen.

var lite sugen på att springa idag. sen på något närkligt sätt försvann den där lusten... har ju inte rört mig nu på ca 14 dagar. och småregnade gjorde det. kan vara därför det var mindre lockande. dessutom var skorna blöta sen i morse, när mamma och jag var ute.
mätt i magen efter kvällsmaten. så det var inte heller bra upplägg.
men ok.
har ju egentligen inget att skylla på.
bara grymt dålig jädra anammar i mig.
den försvann lika snabbt som den kom förra året.
men så läste jag på fb att marie (en annan marie. skulle varit döpt till marie, kanske hade jag blivit hurtig automatiskt då?eller?! kanske inte?) hade varit ute och sprungit.
och så tänkte jag på marie 1 och hennes mallorca och så gick det lättre att ta sig ut.
3,9 km på 26,5 min.
och då drog jag tisma, på ca 33 kg, hela rundan. kissade två gånger, och gjorde stort en gång. sen sprang hon efter det. men då var det ca 700 m kvar av rundan. kan det vara så kanske att jag fick dra henne extra för att hon egentligen ville stanna och bajsa. men är så snäll att hon höll sig. nästa gång hoppas jag att hon gör det hon ska på en gång för det var RIKTIGT SEGT att dra denne hela vägen.
stolt, svettig och slut kom jag hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar