fredag 30 november 2012

Dotter bortskänkes

En av de mest krävande dagarna av mig som mamma hittills....
Inget roligt!

I förrgår var min dotter gratis!

Hade jag fått för Ola hade jag satt ut en annons i tidningen, under rubriken skänkes. Hon kunde stå bland alla kattungar som behöver nya hem - skillnaden är att jag inte hade tagit en krona tassen för Madicken!!!

Min i vanligt fall mycket trevliga, go, roliga, fantastiska och underbara dotter eller vad det är jag brukar tycka var mer som ett monster!
Eller monster kanske ät fel val av ord... Hon kanske mer egentligen var dom en helt normal 20 månaders tös dom varit sjuk och isolerad i två veckors tid som helt plötsligt fick gå med sin arma mamma i ett lekdakshus!?

Vi var i affären i över en timma och det var inte mycket jag fick uträttat...
Skulle köpt julklappar.
Det jag hade tänkt så inte så roligt ut live, och den andra grejen hade inte kommit in ännu.

Så vad gjorde jag där då länge?!
Inte den blankaste aning..
Men förutom att leta efter det so inte fanns, så gick en hel del av tiden till att lock, pocka,drag och till slut bära dottern genom affären.
Och där emellan plocka tillbaka allt hon plockat net från hyllorna... Jag gav henne en vagn som hon kunde gå med, tänkte var smart mamma jag är :-)
Men vad fel jag har ibland! Det fick ju plats mycket mer än dockan som redan satt i... Massor med mer saker :-(

Till slut kastade jag upp henne på axlarna och gick med varukorgen i ena handen bort till kassorna - hade precis varit hos barnmorskan och vägt in mig på 95 kg...- så med Madicken och korgen extra då förstår ni att det var liksom inte bara psykisk tungt och påfrestande....
Förlåt för språket nu : men är rätt jävligt trött i kroppen ibland!

Väl förbi kassorna slog jag in paket och kom sen på att jag inte tagit bort prislappen...
Kanske öppnar jag det och tar väck lappen, kanske inte!

Väl hemma efter både jag och Madicken sovit blev vi vänner igen!
Hon älskar att hålla mig i handen och kasa på golvet, så då blev det! En lagom aktivitet för mig den dagen.

Ps. Annonsen blev aldrig insatt...

1 kommentar: