onsdag 4 december 2013

Bak bak och lite till bak

Pepparkaksbak :-)
men haken är att degen är så förbaskat god!! Min mage tåler rätt mycket samt att jag har lite förstånd och säger stopp även om smaklökarna säger - MER :-)
Men detta har tyvärr inte Madicken lärt sig ännu...

Vi satt där och kavlade och så tittar madicken på mig och säger : - jag älskar däjg!
Var på jag givetvis svara henne:- jag älskar dig också!
Madicken:- nej. Jag älskar DEG!
Ja ha.... Men visst är det ju gott....

Sen bakades det de absolut bästa chokladmuffinsarna - elaka gubbens heter de.
Ola bakade 4 bröd när jag bakade pepparkakor med barnen.
Sen har vi förberett för cornflakes crisp (så där syndigt goda), och även Mozartskulor för den klassiske.

Imorgon är jag själv med barnen, så få se om tid och ork finns för att slutföra?!
I vilket fall ska jag göra en pepparkakscheesecake!
Kom precis på att jag älskar julen :-)
Åtminstone julgodiset;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar