onsdag 22 maj 2013

Gräsänka?

Ola är i Göteborg och kommer hem fredag em/kväll.
Så idag tog jag fram kött /som Madicken säger) från frysen. Ska lägga det i marinad i morgon till fredag mär det sa på grillen :-)

Hade inse direkt sett fram emot att vara själv med Madicken och William, de är så jobbiga ihop för tillfället! Hon är en dryg 2 åring och han en petemeter/visst är det inte så 6åring :@ de får mig att sluta i mitt lilla hår jag har....

Men idag var det bara en kritisk halvtimma innan kvällsmat. Matilda var hungrig samtidigt som jag Bille göra klart maten för Madicken var också hungrig! Jag tackade William för att han betedde sig bra, ett mindre jobbigt barn i en sån här situation kan nästan vara avgörande för hur resten av kvällen blir. Men idag blev en bra kväll!

Madicken och William drygade sig inte alls. Och alla barnen somnade som de skulle :-)

Imorgon är en ny dag, då ska William ha med sig ätbart till dagis - de ska nämligen till barnensgård!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar