tisdag 9 juli 2013

Att dra runt...

...på 80 kg är hårdträning i sig.

Men idag följde jag med en kompis som tränar och springer flera gånger i veckan.
Men man måste börja någon gång.
Har börjat gå upp i vikt istället för ner, men det blir så om man äter för mycket och "fel" och dessutom inte rör på sig... Då kan ju vilken idiot dom helst räkna ut att det jag kämpat för att gå ner kommer jag gå upp igen :-(

Först gick vi 4 km, sen sprang vi 1 km, gjorde lite övningar och sprang 1 km till. Kändes bra.
Nej försten, mycket bra!

Nu var det några veckor sen jag rörde på mig och innan dess var det år sen jag rörde på mig ordentligt.
Under graviditeten med Madicken så började kräkningarna tidigt och sen foglossning från v13. Tyvärr höll foglossningen i sig nästan till jag blev gravid igen.
Med Matilda kände jag inte av graviditeten förutom i början med illamående och kräkningar. Men jag gick långt och cyklade in i det sista! Men blev smittade även gång nr 2, så blev så där härligt orörlig, speciellt i snön ;-)

Så idag hade jag inget att skylla på längre - även om jag hade tänkt hitta på en lögn!! Typ, att Matilda fått hög feber igen (då hon hade 40,5 under gårdagen hade det inte varit konstigt!).
Men det är bara att bita i det sura äpplet och komma igång.

Gick över förväntan, hade dock förmycket kläder och en gammal schäfer att dra på.

Få se när jag tar mig ut nästa gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar