måndag 11 november 2013

Känsla av otillräcklighet

För första gången som tvåbarnsmamma känner jag mig otillräcklig!
Händelse.
Barnen skulle ligga och sova i vagnen. Madicken vaknar och är dålig. Jag tar upp henne för jon säger att jon vill sova i mammas säng. Matilda vaknar. Ligger stilla och tyst. Jag hoppas Matilda ska somna om. Men nej.
Med Madicken i knät i sängen hör jag Matilda gå från att röra på dig, klaga till att skrika.
Men vill helst inte lägga ifrån mig Madicken som är inne på sin tredje dag med en temp mellan 40-41 grader.
Hör Matilda gråta i vagnen.
Håller en Madicken som yrar.
Matilda gråter.
Madicken gråter.
Måste gå och titta till Matilda - Madicken gråter mer!
Jag vill skrika, men vad lönar det sig...
Ghaa!!

Hoppas lillan blir frisk! Annars blir det besök på vc hälsohuset..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar