måndag 23 februari 2015

Sprickfärdig

Så här mina vänner ser jag ut nu. Har inte lagt ut bilder de andra graviditeterna men..
Tror jag lägger ut dessa bilder för att jag känner mig lika sprickfärdig som jag ser ut!
Med Madicken fick jag inte en enda bristning, Matilda fick jag någon enstaka 1 1/2 vecka innan hon kom.
Men med denna bebisen har jag spruckit över hela nedre delen av magen :( har inte tagit korten så de skulle spegla bristningarna, utan min gigantiska mage som vägrar att sjunka ner.
Bebis låg på plats tidigare, sen vände liten på sig till sittande, tror den är i säte fortfarande och att det är därför den inte sjunkit ned.
Bebis bökar och rör sig ordentligt, speciellt om kvällarna. Så kanske blir det som med Madicken, att det kändes tomt och ensamt när bebis var ute. Matilda kände jag ju nästan aldrig, så där var det liksom ingen skillnad ;) förutom att magen gick från hård och fast till deg!
Ungefär en vecka kvar nu.... Men gör inget om bebis kommer nu, jag känner mig rätt färdig med att vara gravid... Och färdig är jag, för här blir det inga fler bebisar sen. Känns både skönt att vara "klar" och sorgligt att det är över!! Har älskat att vara mamma till bebisar! Med de två andra i vilket fall. Allt har liksom bara flutit på :) minus endel sömn med Matilda i och för sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar