onsdag 6 oktober 2010

hur kan det vara så svårt?

det borde ju vara riktigt lätt...
vill man börja träna så gör man!
vill man gå ner i vikt så gör an - eller?
det är ju så förbaskat lätt när man ligger i soffan att tänka nu ska jag bannemej sätt igång och det är ju kul också!!! det är det!!! men så förbannat jobbigt att komma igång...
alla kan vi ju se på TV hur LÄTT det är att gå ner och hur kul det är inget jobbigt inget svett - bara träning med ett stort leende! jo visst... visst fanken har jag också älskat att träna även om det var länge sedan nu! och visst log jag - älskade det! men nu tillhör jag dem som behöver komma igång.
men då är min nästa fråga vilken träningsform är "lagom" att starta med?
kanske inte passar att börja träna nu.. eller sen, med någon gång! för visst ser det lätt ut på TELEVISIONEN!

nu kanske jag ska förflytta min kropp från soffan och ut en lite promenad men min lilla fantastiska hund!
varför jag skrev kroppen är delvis för att jag ska flytta kroppen och delvis för att mitt sinne kan befinna sig var som när kroppen ändå ligger i soffan!

upp och hoppa eller ligg kvar =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar