onsdag 8 december 2010

vad lätt

vad lätt att göra någon glad! och min gamla kollega gjorde mig glad utan att hon visst det. men hela jag blev glad!

vi har inte sätts på länge - kanske ett år eller så... frågade om jag fortfarande pluggade. men det gör jag ju ej. frågade då om jag fått annat jobb? men det har jag ju ej, blev inte riktgit timing för jobbsök - och så berättade jag.

va sa hon, sån liten mage. LITEN!! LITEN LITEN hi hi vad jag blev lycklig! hon sa LITEN =) jag som har gått upp för mycket för snabbt men hon tyckte den var LITEN och FIN!!
(jag var tvungen att öppna jackan och visa hur stor jag är, men hon tyckte fortfarande att den var liten och fin =) )

jag som gått upp 12 kg... 12 sura onödiga kg...
men hon gick upp strax över 20 med alla sina så hon tyckte den var liten.. hi hi hi. men å andra sidan har jag en stund kvar - och jul underlättar aldigr när det gäller mina kg i vanliga fall så får de var jag slutar. hade ett mål från början på 15 kg (skrattar år mig själv när jag tänkter på det men har ju haft foglossning sen v 13 så inte kunnat röra på mig som jag är van vid och jag tror att det spelat stor roll...)

blev i vilket fall så glad att inte folk påpekar hur stor, tjock, lagt på sig och allt vad okännsliga människor säger!
menar,
precis som om jag inte vet det själv! och blir förvånad över att bli upplys om att oj oj oj har jag verkligen gått upp 12 kg på 10 veckor! va menar du alvar. hur har jag kunnat missa detta!? jag som ändå ser mig i spegeln varje dag
menar du att jag har gått upp!! ??
Tack för att du sa detta så jag VERKLIGEN förstår att så måste det vara!

tycker det är ungefär lika självklart som man inte går fram till någon och påpekar vilken röd JÄTTEFINNE någon har på kinden - för den hade nog personen själv missat! eller!! för sen såg ju inte så sönderklämd ut - eller?
och inte går du väl och klämmer på någons finne?? så då är det ju lika självklart att man inte klämmer på någons mage. SPECIELLT OM MAN INTE FRÅGAR INNAN!

snälla snälla ge ett leende istället för en kommentar! man, åtminstone JAG, blir trött på alla liknande kommentarer...
LE!

menar bara att det är lätt att göra någon glad!

1 kommentar: