fredag 9 december 2011

bak...

ja inte min bak då.. utan bakning, närmare chokladbollbakning pågår. när jag inte kan springa efter henne är det lika bra att hålla henne.
william jobbar för fullt för att få den perfekta konsistensen.
och det krävs endel avsmakning, närmare 4 ggr. man måste ju vara säker!
och här ska jag resa mig igen! och igen och igen...
resultatet blev bättre än bra! men som sagt var den väl avsmakad ;)

idag bakades det snöbollar. var inte de som ola tänkt sig... cocos, lime, smör socker... borde varit goda. men har inte smakat dem.

sen koktes det knäck, 2 timmar. hade inte så hög temp. gjorde inte i micron i och med att min micro började brinna för 3 år sen just vid knäckkokning...
tåler ju inte nötter, så hade ola tyckte vi skulle ha daim i. och så gjorde vi. ola var mycket nöjd med resultatet!! tur det =)

i morgon blir det mer bak.
chokladkolekokning hos frida!
fick ett fint inbjudningskort där det stot att vi var dit bjudna på julgodisbak!!
såå trevligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar