onsdag 6 juni 2012

den optimala dagen


nu sover båda barnen, men inte undra på det efter denna dag!

william har klippt hela gräsmattan och varit och målat i sin koja i skogen. eller ännu är den inte hans - men han ska köpa den av "grannens pojk" som är 35 år. vi ska bara träffa honom först. men hans föräldrar har redan lovat william kojan =)

Madicken, med resterande av familjen utom mig och tisma, gick upp redan kl 6!
visst är det lustigt... när det är dagis får vi ibland väcka dem och idag när vi var lediga vaknar madicken som vanligt kl 5 men somnar inte om utan kl 6 gick ola och busfröt upp. jag fick ligga =) löv it!
sen kom william in med frukost på sängen 7:30 =) 

redan kl 9 kom maria och vi red en härlig runda! Maria är tjejen som ska vara medryttare på prins leo två dagar i veckan - både jag och leo gillar henne skarpt så det är skönt.
men det är precis som maria sa - det blir ju inte lika roligt att rida själv, men inte har jag medryttare för att jag sen ska rida någon annans häst två gånger i veckan. hi hi men kanske en gång i veckan eller någon gång ibland!

sen kom anna med familj på lunch - som ola gjort klar redan 6:30
chili con carne!

rensat ogrås i landet, kupat potatisen, william följde med och motionerade tisma till cykel. en skön runda både vid fält och skog! efter rundan fick hon leta efter mat i GRÄSET som det nu mer och mer ser ut som efterhand att det är klippt. 

kvällen avslutas bölande framför tv med förlossningsprogram. 
jag har nästan blivit lite besatt av förlossningar sen madicken.
men varför lindar personalen in barnen i handdukar som ett kolli i england?? lite forntida tycker jag allt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar