lördag 30 juni 2012

Illa illa

Min lille prins Leo är illa ute...
Han svarar inte så bra på medicinen mot sina gångsymtom :-(
Jag hade ny veterinär ute igår, Sandra från distriktvrtetinäretna, hon verkade påläst och tog en hel timma för att kolla på honom och mest rosta med mig! Vet. Hägerstad var hos Leo i knappt 10 minuter.

Så igår var hela familjen och köpte sand så Leo kan avlasta sina ben genom att borra ner hovarna!
Och han använde sanden :-) och låg på den också!

Om han har ro i kroppen att ligga kan detta bli hans räddning!
För det synd tyvärr redan på kronranden (?) längst upp på framsidan av hoven, att det är illa...

Micke skulle ta av honom skorna - men lillprinsen kunde inte stå på tre ben :-(
Hovslagaren kommer på måndag igen och gör ett nytt försök - håller tummarna!

Känner mig gråtfärdig varje gång jag går hem från Leo. Har haft en pigg,allert och trevlig häst i 14 år! Men han har förvandlats till en häst som är ledsen, sår och trampar och gnäggar, hängig och febrig...

Men hoppet ät det sista som överger en, så det finns kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar