tisdag 21 augusti 2012

Graviditet och tankar

Nu är jag gravid i v 24+3 och oj vad tiden går.
Under denna graviditeten har jag liksom inte hunnit tänka så mycket. Men nu har tankarna börjat komma ikapp kilorna.
Jag blev ju akutsnittad med Madicken och allt höll ju på vanligt språk gå åt helvete. Men det var en envis stark tjej sa de på kliniken när hon äntligen kom ut! Jag fick ju höra det u efterhand u och med att jag var sövd.
Denna fången vill jag inte vara sövd!! Men förra fången hade jag ju inget val...
Läste precis vad professor Mikael Norman skrivit. Känns ju lite si så där efter det att veta att jag ska snittas om några månader igen :-( innan jag läste det var jag mest ledsen för egen del att jag blir uppskuren, handikappad för ett tag - speciellt i och med att jag inte kan skratta efter snittet! Och sist hade jag ont i 11 månader... Det är länge!!! Detta vill jag inte!!!
Vad jag mer har funderat på är om amningen fungerar lika bra om man tar ert planerat snitt, vilket jag kommer få denna gången.
Vi har redan fått preliminära datum som vi kan välja. Och visst för den moderna människan är det väl bra att veta exakt när man ska få barn. Men jag är inte så modern att jag vill veta att den 7 dec kl 14 ska jag bli mamma igen... Men visst, barn och hundvakt är ju lätt att ordna då! Men jag vill inte ha det så! Jag vill liksom att det ska starta av sig själv!

Är beräknad 7 dec.
JAG SOM ALDRIG VILLE HA ETT VINTERBARN!! Jag vill inte bli illa omtyckt dör att det föds sent på året. Knäpp tanke - jag vet. Och Ka jag vet att det viktigaate är att det är ert friskt barn och inte när det föds!!
Men så var inte denna bebisen planerad så som Madicken! Men bebis kommer att vara lika älskad när bebis kommer ut - så jag inte blir misstolkad!
Det blir 21 månader mellan de två. Men de kommer att vara födda 2011 och 2012. Det känns lite märkligt att det bara blir 1 skolår mellan dem när Madicken ändå är så stor när bebis kommer :-)

Jag har mått så bra under hela graviditeten denna gången.
Fick ta postafen i 5-6 veckor i början.
Och började känna av foglossning i v 20. Men då slutade jag med att bära vattenspänner i stallet, onödiga lyft av Madicken och inte köra upp skottkärran och tömma den på gösselstacken, så blev det bättre!
Jag har tänkt på att inte sitta hårt, hålla ihop benen, sova med täcke mellan benen för att de inte ska gå ihop för mycket... Så jag vet ju hur jag ska göra, med Madicken fick jag riktigt ont redan v 13... Var ju sjukskriven från v 9 med henne.

Hur kommer det gå här hemma då med två små? Tror det kommer gå jättebra! Men visst, Madicken är ju avundsjuk till och med på Tisma och Isil ;-) men hon älskar i och för sig att hjälpa till och det är ju en god egenskap!
William blev superglad när vi berättade att vi skulle då en bebis till- en bebis som kommer innan tomten!
Dagen efter så tog madicken Williams saker,som vanligt, och då sa han ,: pappa, säg inte att vi ska få en sån här jobbig till!!
William pratar dagligen om bebis i magen och visar bilden dör alla som kommer och berättar att han och Ola kallar den för skrutten! Och sen vill han ha mellan 4-6 bebisar till! Men jag har sagt att vi tar en bebis i taget! Känner att 6 bebisar till är för mycket... Men det är 8 barn ena veckan och 9 barn andra veckan blir kanske trevligt ändå ;-)
Det får framtiden utvisa!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar