torsdag 30 augusti 2012

känns som att jag är igång

så fort ola började jobba så kom jag in i mina vanor igen, vanor som liksom haft sommarlov väääldigt länge.
idag, cykel 1,2 mil.
igår promenad 1 mil.
i förrgår cykel 1,2 mil.
men i morgon är det olas födelsedag och jag har lite ärende att uträtta men kanske får jag in något hälsosamt också under dagen förutom de vanliga hundpromenaderna till stallet...

konstigt att varje gång jag inte är kapabel till riktig träning blir jag sugen på att träna!?
men cykla kan jag göra i vilket fall. och i och med att vi bara har en bil så lär det bli endel transport på cykel för min del, tur retur till dagis ca 6 km*2. så länge det går är jag lycklig! men har jag bilen hemma så är jag lat av naturen och kommer tyvärr inte hitta så många fördelar med att ta cykel och bilen är hemma...

inte för att det är motion för mig att rida i och med att min kropp är så van vid det. men jag ska försöka rida någon gång till innan jag blir för otymplig eller för stor för lilla hella! för prins leo kommer jag inte att kunna rida förrän till sommaren =( (om han tillfrisknar helt)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar