tisdag 18 maj 2010




smällt i mig chocklad men mår så oförskämt bra!
lite olikt mig att känna så här men mår bara så oförskämt bra!

skön runda i solen men min lilla hund.
myst (+ bytt bajsblöja inte så mysigt) men min gud son Vince! sötaste lilla påsdockan i världen (men fråga inte hans föräldrar =) )
fixat med dyrgriparna i akvariet och gjort fler grottor för att minimera mobbningen av ena papigojfisken - men inte har det hjälpt!
smällt i mig chocklad.
läst skvaller på fb och blogggar.
väntar nu på att min man ska komma hem så vi kan ta oss ut till lösen. jag på min prins och ola på sin 4hjuling! härligt.

måsta bara skriva en söt sak!
william frågade om han inte kunde ta med sig en tepåse till mamma. så att han och hon kunde dricka te och mysa. sååå söt. så ola gav honom tre tepåsar. HOPPAS FÖR GUDS SKULL ATT DE MYSER!!! vi myser alltid med lite te. william får då givetvis hälften mjölk så att han inte har en chans att bränna sig! han brukar få våra små glöggmuggar, aldeles lagom storlek.

igår (innan han for) var vi ute och spårade med tisma och gömde godis i muren på stumholmen. william är bara den gladaste ungen på jorden.
Men tror att detta är för att han har två så olika veckor, beroende på om han bor hos sinmamma eller hos oss. nu vet jag inte så mycket hur han har det där - tyvärr. Hade så gärna velat veta så man kan förhöja det han upplevt genom frågor. för han säger ju aldrig vad han gjort. Men kan tänka mig att det är kanske dans, mycket välling, leklandet, sena kvällar och annat skoj. hos oss är det naturupplevleser, rutiner, skidor, hästridnoch och traktorer, fågelmating, bad, "pedagogiska lekar" och annat skoj. inte undra på att pojken är glad! han får ju det mesta av dett bästa! min lille guldklimp!

när jag jobbade i fredagskväll så han till ola att han saknade mig!!! och innan hade han nästan börjat gråta när han sa till min mamma att jag skulle åka och jobba!

lite kul!
En kompis och studiekamrat sa till mig att hon ofta refererar till mig om föräldraskap och om hur det kan vara i det bästa av världar när barn får en styvförälder. hon har sagt det till mig tidigare och skrev det häromdagen på fb. blev så glad! och andra som svarat skrev att han riktigt mamma måste vara så glad och tacksam för att du finns i hans liv! men för mig betyder det när jag vet att WILLIAM är glad för att jag finns i hans liv!

1 kommentar:

  1. bra skrivet Karolina - vore ju faktiskt vara på tiden att du och Williams mamma förde dialoger mellan er - hon borde ju även vilja veta vilka rutiner ni har - i synnerhet nu när det är så viktig tid i hans liv med avvänjning av bebissaker så som välling och blöja.. men jag vet att ni gör ert yttersta och att ni alltid ser till hans bästa,, kram L

    SvaraRadera