måndag 17 oktober 2011

bilar + kvinnor = ...

när jag promenerade till hästö, från långö för några dagar sen såg jag att det bara var män som satt i bilarna.
så jag började räkna kvinnliga chaufförer.

sträckan långö-hästö och sen tillbaka med endel stopp vid äppelträd och liknande kom jag upp till den hissnande siffran 12, TOLV, stycken kvinnor som körde bil av ca de 250 bilar jag mötte. det var inte så att det satt kvinnor bredvid männen som körde heller.

så var var kvinnorna?
jobb?
hemma?
tog de bussen?
cyklade?
mer miljömedvetna?

eller pågår en hemlig utrotning av vår art när det gäller bilkörning?!
och det vore ju dumt för om statistiken ändrats markant så ligger männen, unga men ändå, för de flesta olyckorna.

2 kommentarer:

  1. Vad har hänt här! Jag brukar gilla uppdateringar men jag kan inte läsa din blogg i mobilen längre! Och det är synd! Missar ju massa kul! Hoppas allt är bra? Kram!

    SvaraRadera
  2. Vad har hänt med bloggen? Syftar på utseende? Jag brukar gilla uppdateringar men jag kan inte läsa i mobilen längre och det är synd =( Missar ju massa kul! Hoppas allt är bra! Kram

    SvaraRadera