fredag 11 maj 2012

Kung för en dag!

Att vara student är lite som att vara kung för en dag... Bäst störst vackrast - oslagbar helt enkelt! Eller...
Ok. Festa järnet en månad och lev över och mer på allt en månad, sen är det ofta ovetenskap som väntar.
I vilket fall kommer verkligheten ikapp dem! Betala för mat och hyra!
Så sjung ni om studentens lyckliga dar - för sen är de slut!!!! Mohahahaha!
Nej jag missunnar ingen sin student - men varje gång jag ser fulla studenter sjunga tänker jag på detta!
Och varför detta inlägg?
Madicken och jag tog bussen in till badhuset, och sen fylldes med just studenter....
Madicken tittade med stora ögon på dem. Och jag är tacksam att hon inte förstod vad de skrek!! Kan inte minnas att vi skrek en massa könsord.... Men madicken klappade händerna precis som studenterna ;-)

1 kommentar: