torsdag 14 februari 2013

Fullt upp

Dagen har verkligen varit full.
Inte full full utan fullmatad med träffar.
(fast ibland kan jag längta efter att bli lite lullig, på tal om full menar jag. Men tror alvarligt att jag Blur det på två glad vin nu för tiden, förr behövde jag tre :-) så nu vet i vilken utsträckning jag menar. Lullig och packad är skilda saker! Har ju inte tagit något på 2 år och 9 månader!! Inte för att jag brukade det förr heller, men ett 1/4 dels glas vin hos mor och far kunde det bli någon gång. Annars får man gå tillbaka 8 år i tiden, innan hunden, för att vara i nutid när det kunde partajas! Nog om detta sidospår)
Var hos Olas mormor och morfar.
Fixade med hästen när barnen dov.
Pappa kom på en spontan kopp kaffe.
Och kl 17 var jag hos Tessan på hot och våld. Blev dock inte då mycket skvaller i och med att det vara var jag och Tessan. Eller det var bara vi från h&v, utöver ett hade vi denna gången sällskap av hennes man och barn, samt min töser. Matilda somnade tillslut efter en hel del vankande, då var maten kall - men så god att jag tog portion nr 2! Blåbärspaj m glass till efterrätt var pricken över i.
Sen hennes och plocka i ordning disk, tvätt och övrigt bråte.
Märkligt att det jan bli kaos här hemma när vi knappt varit här!?
Nu är det sängen, för om 1,5 timma är det dag att gå upp och amma...

2 kommentarer:

  1. Visst skiljer sig det livet vi har nu från det vi hade förr, men det är bättre! Jag minns hur många kalla pizzor Gustaf fick äta när Billy var alldeles ny. Jag fick äta varm mat och han fick vanka med den skrikande bebisen sedan fick vi byta.

    SvaraRadera