onsdag 27 januari 2010

från härlig dag till kondomålder och hallon

älskar att se snön falla ner. jag är alltid lika fasinerad hur saker och ting kan fungera. men visst är det coolt att det kan snöa!
i och att med att man inte kan påverka vädret är det bara att accepter, gilla eller älska det. på något sätt tycker jag att vädret väcket barnet i en. inte ofta jag har varit ut och åkt pulka så som jag har varit i år, både med och utan barn. gjort snölykt och åkt skidor. hade hella varit frisk hade jag tolkat efter henne, men hoppas på snö och skidor efter häst till nästa år!

dagen hade väl i och för sig kunnat vara bättre om jag hade suttit under en filt med min karl och en varm kopp te i handen. då blir man varm både i själ och kropp =*)
ska jobba en stund till innan en kollega och jag ska på affro dance. tycker egentligen att ledaren är lite si så där... men jag får träningsvärk och det är skönt!! får inte glömma ta med mig öronproppar bara. - snyggt med knallgula pluppar ut ur öronen. men vem bryr sig. eller det får vi se om jag gör.. hoppas ej jag bryr mig om en sån skitsak, kan ej tänka mig det.

varför ska det vara pinsamt och ha saker som skyddar?
öronpropper, skidglasögon när man inte åker skidor med det snöar, höll på att skriva kondom (när jag var yngre kunde det kännas lite märkligt- hmmm har du.. du... en sån DÄR DU VET... det var i och för sig länge sen nu. det är kanske lite som att vara i kiss och bajs åldern när man är 3-6 år och kondonåldern mellan 15-22. kanske är det så... oj oj nu kom jag in på ett helt annat ämne, men jag är proffs på att byta ämne till höger och vänster. men jag byter i vilket fall inte åsikt till höger och vänster)

från att byta ämne...
nu gick en kollega förbi och sa att hon skulle pudra näsan. vilket år kommer det ifrån. var det när vi var vita och blekta i ansikte av något konstigt puder... eller är det helt taget i luften för att vi kvinnor inte "får skita" som män gör utan vårt luktar bara hallon. oj oj vad frågor jag fick i huvudet nu... ! men nu ska jag sluta och fortsaäät med det jag bör.
inte konstigt att mina texter aldrig hör ihop med rublikerna, så nu får jag nog ligga till en del i rubriken för annars är det väl ingen som får ihop detta. men det får man kanske inte ändå. från härlig dag till kondomålder och hallon. så får det heta istället för Villken härlig dag som den heter i skrivande stund!

tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar