tisdag 17 augusti 2010

illmariga fiskar

på bara några dagar har vi fått tusentals med fiskägg i två omgångar.
första åt föräldrarna upp på 4 el 5 dagen. men nu var ola och köpte en nätbur som hänger i akvariet. men mannen som ärger colibri sa att det är mycket svårt att föda upp just den rasen. (kanske därför de kostar 265 kr/st) och så är de så vaktiga att inga andra fiskar får vara i närheten. och oj oj oj vad de atakerade när jag skulle ta upp två stenar med deras ägg! ola fick försöka hålla undan dem med en håv... lyckades nästan! de atakerar när vi sitter på utsidan av akvariet nu också - vilket de inte gör om det inte har ägg! då är de mer skygga... men ack vad de är vackra! och på djurkompaniet nästan dumförklarade tjejen som jobbade där ola när han sa vad det gällde. men nu är nätburen i och en extra luftpump under som det ska. så kanske kanske... men förmodligen ej. det är inte ens säkert att vi har en hane och en hona - kan lika väl vara två honor. men försöker man inte kan man inte heller lyckas, eller!
älsklingspojken kom hem igår - tisma blev galen! hon är så avis på katten när william myser med honom att hon försöker sabotera genom att bita isil eller hämta leksaker till william och visa att hon är roligare =) så underbart att se! och mig ringde han på hemvägen och sa att de köpt medicin och att jag skulle få en jättestor puss när han kom hem. och visst kom det en liten kille inrusande till mig rakt i sängen och gav mig en stooor puss. =)
snart kommer mina badpojkar hem - de är på äventyrsbad! lovely!
tjingeling

1 kommentar:

  1. Oj! Vad är det för elaka fiskar ni har! Men du har rätt! Försöker man inte så lyckas man heller aldrig! Kram på dig!

    SvaraRadera