onsdag 15 juni 2011

tulpaner!

i förrgår var jag ute och promenerade med en vän.
gick förbi en park när de gjorde i ordning blommorna.

ni som känner mig vet kanske vad jag tänkte...
undra vad de gör med de lökarna... hmm.. så jag frågade lite trevlig, behövde inte ens blinka ;)

får se vad som växer upp... om något växer upp... lite spännande!




det blev en fylld svart sopsäck fylld med mestadels tulpanlökar!
och sen några lila blommor som jag inte vet vad de heter men de skulle tydligen vara perenna (om det nu stavas så), växter som återkommer år efter år. vi får väl se!

så hem gick vi när jag fyllt min säck, men sen fick jag ta madicken under armen ner till garaget, in i bilen och körde och hämtade blommorna och lökarna. orkade inte bära hem dem... säkert 170 lökar (siffran taget ur luften men kan nog vara rimlig!)

så nu har vi tulpener, någon annan lökblomma, de lila om de tar sig, rabaraber från saara, vinbär från vincent och äppelträd från systeryster och hennes man i bröllopspresent!
blir nog en tomt till slut ändå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar