tisdag 30 november 2010

en mysko man

igår när jag var på väg till trossö vårdcentral såg jag en mysko man. gick givvetvis på samma sida av vägen där han stod. går ju inte över på andra sidan bara för att det står en man där i "udda" kläder med ryggen mot dem som går förbi...

han stod utanför fox..

gick förbi och såg då att det han väntat på är att vi skulle gå förbi så han kunde hälla över en övergiven burk ör i sin petflaska...
kände i hela mitt hjärta för honom just då!
kände att vilken tur jag har haft i livet. att jag har folk omkring mig som hjälper mig att jag slipper leva på detta sätt. och jag tillhör de "hårda" som tycket att man gör sina val - men kände bara för honom!

skänk alla en extra tanke nu när det är kallt - finns både djur och MÄNNISKOR som behöver vår hjälp vid denna tid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar