fredag 5 november 2010

traditioner

ska ju vara lugnt

ska vara trevligt

men vad är det egentligen som händer vid ex jul??

jo planering, planering. ringa till systrar och kolla hur de planerat. de kollar hur sina respektive har planerat med de sina. pratar med svägerskan och kollar hur de har planerat och de med oss.

att få ihop hur man ska ha det är ett evighetspussel.

egentligen vill jag att jag och de mina ska vara hemma och fira jul hos mamma och pappa som vi alltid gjort! ja det är det jag vill!

men om jag vill detta vill säkert andra också fira som de gjort...

åter igen.
jag vill ju fira hemma med lugn och ro och mys så som jag tycker jular ska vara. lagom av alls men med lite för mycket knäck och äta en lussekatt i smyg! men jag vill ju givetvis fira med min man också! vill ju ha honom nära. inte sitta fastklistrad i knät - inte min stil direkt!

vi har i vilket fall bestämt att den 25 är vi hos mor och far - tror det får bli saltlånga då! en gång om året och då är det gott. men det är nog dax för mig att lära mig hur man gör på tal om traditioner. någon måste ju föra traditonerna vidare.

kommer kanske se ut så här längre fram för mig och ola.

24 julmat och allt vad det innebär.
25 saltlånga.
26 kroppkakor.¨

kanske kommer det mer mer känner att detta räcker!

förutom att vi ska få pappas recept på julglögg. men mest för att vi ska kunna ge bort det i present! varken ola eller jag är så glad för starkglögg... tråkiga jag gillar blossa! B L O S S A =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar