söndag 1 maj 2011

halsfluss råder tyst det är i huset, tyst i huset...


denna veckra första maj med flaggan i topp! härligt att vara på balkongen om det funnits ork...

ola har fått på sig ytterligare en filt sen jag tog detta "smyg" kort. alla som känner ola vet ju att annars hade han varit tvungen och styla sig och det fanns det inte energi till nu.. skämt å sido, tycker lite synd om honom nu. ingen mansförkylning detta inte. men halsfluss.

tur att jag har en hund som kan vara så där lagom loj när det behövs. men gjorde ett tappert försök att busa med henne på stumholmen. så jagade henne, men det som hände var att jag föll i slowmotion. kände att nu tappar jag balansen. nu faller jag. men jag hann "springfalla" i ca 10 meter innan jag föll. hade liksom ingen ork att räta upp mig när jag kände att nu tappar jag balansen. så ner på marken och rullade runt. men det var en man som satt på en av bänkarna så då liksom rullade jag ett extra vara för att han skulle tro att jag gjorde detta för att busa med tisma... hmmm. tala om att jag kände mig töntig när jag låg där på marken med mina stora gräsfläckar... men nu ar jag lärt mig att man ska inte springa med feber... ingen bra kombo.

orkade inte gå mycket mer efter faller på stumholmen. sträckte magen och det är ingen höjdare när man blivit snittad... och på vänster bröst - men det var det hon åt på sist som tur var. jag brukar liksom alltid ha tur i oturen =)vart skulle jag komma... jo. därför ligger lillan på balkongen som en förlängning av vår dagliga förmiddagspromenad.

- nappen redo alltid redo!

2 kommentarer:

  1. Usch och fy tur att du inte skadade dig. Du måste ta att lugnt och vila upp dig så du orkar med din lilla solstråle.. Så söt, jätte mysig bild här ovan måste jag säga. läste att du blev snittad. Hur mår du nu annars? Får man fråga vad som gjorde att det blev snitt? Blev ju också akutsnittad, ärret är jätte fint nu, men det var tufft efter med lite av varje. Hoppas ni mår bra nu hela familjen annars får ni krya på er!Än en gång ursöt liten snäcka ni har :o) Kram från mig och Ebba ;o)

    SvaraRadera
  2. och jag tog hand om lill killen en stund.. vi hade de super myz wille och jAG

    SvaraRadera