tisdag 24 maj 2011

hejjarklack mot delicatobollar

min hejjarklack!

idag gjorde jag det igen...

förra veckan började mycket bra, stod på den förbaskade crosstrainern tre ggr. mycket bra för att vara mig. inte för några år sen när jag var "duktig och fit" men nu när jag bara är "fäjt".
hmm.

igår åt jag 3, tre, TRE, delicatobollar...
vet det hade inte behövts en enda till denna kropp. och om, så hade en räckt mer än väl, men det blev tre.

dåligt samvete men SÅÅÅ gott. åtminstone då. nu smakar det ju ingenting. måste lära mig tänka vad ger det mig nu, om 3 sek, 3 min, 3 timmar, 3 dagar, 3 mån, 3 år... svaret är en massa onödigt fett som gör skada på min kropp (och själ för den delen också som jag ser ut nu). så kanske inte så gott i vilket fall.
usch jag har verkligen tillbaka mitt sockersug som jag , åtminstone nästan, blev av med när jag gick på xtravaganza...

och nu när jag ammar kan jag inte banta, visst "hålla igen" kan jag verkligen men gå ner i vikt under tiden man ammar är inte bra för då frisläpps miljögifter som samlats i kroppen...

så idag tänkte jag att jag skulle ut och gå runt vattentornet, wämöparken, wämöstrand och sen tillbaka till stan...

men kom på att det är helt onödigt att gå i detta väser när man kan vara hemma och äta istället. nej så farligt var det inte idag, åt dillkött. inget godis hittills idag. kanske kan det bli en promenad senare.
min lilla prinsessa sov ju till efter 11. sen ösregnade det. sen somnade hon 13 igen och sover nu i skrivande stund (kl är 15:10). tur att jag har en snäll hund.
kanske kanske blir det en promenad efter hon ätit när hon vaknat... lagom för eftermidagspromenaden då.

om inte promenaden blir av måste jag nog ställa mig på orbitreken igen...
måste och måste det får vi se sen =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar