lördag 28 maj 2011

mannosläger

egentligen var det mannosläger från fredag till söndag - men jag var där idag! inte så lätt att vara där hela tiden... men vem vet, kanske passar det att åka dit i morgon också =) då ska de får lära sig om hundmassage! alltid bra att kunna...
23 schäfrar var anmälda, samt tisma som bara var bonus! en rottisvalp, boxer och någon annan utbölning var också välkommen på vårt schäferläger =)
vilken ras vi har!
fullbordar hund!
men oj vad duktig min lilla snuppa är och vad roligt att hundmänniskor fortfarande tror att hon är unghund! hon är ju ändå snart tant, hon fyllde ju 6 i januari.
och så fick hon så mycket komplimanger av tränaren - kul kul!
vi provade på rally lydnad idag =)kul, tyckte både tisma och jag.
tidigar för er som ej vet tränade jag faktiskt min hund rätt mycket, var aldrig intresserad av att tävla (med undantag för agility som vi ställde upp i!). men har tränat, lydnad, spår, skydd (till de skulle avancera...),blodspår och agility då.
nästa hund har jag tänkt prova på sök med. och blev riktigt sugen på rally lydnad! tisma var kalas duktig och lärde sig flera saker, men blev förvånad över hur mycket vi tränat "bara för skoj" som kom till användning i grenen!

ola är sugen på en rottis nästa hund... men jag vill ha en schäfer igen, men vet inte om det passar in riktigt för det kräver så mycket träning de första 2-3 åren. då var jag ju i ständig träning med tisma - men sen fick hon en bra grund också!

sen hade jag ju min lille arn också till han var 7 månader.. den lille schäferpojken är nu stor schäferpojk =) men han var tyvärr inte med i idag.
även han motionerades i stallet men sin idol tisma!
saknar honom ibland men han har det så bra hos sin familj i göteborg...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar