lördag 30 juli 2011

HOPP50 till 72900

till och med snålekonomiska jag har skänkt 50 kronor idag. vet att det inte är mycket, men det är något tänk om alla ni som läser bloggen också skulle kunna skänka 50 kr var, det skulle bli 3300 kr hittills - bara idag!

så en liten peng kan göra mycket. mycket nytta hos någon annan. 50 kronor för mig är 6 liter mjök, 2 mjukglass i hoglandspark eller nästan 3,5 liter bensin. inte mycket det inte. men idag åt jag inte lunch ute (åt rester hemma) och inte tog jag någon glass i hoglandspark heller (okej, det var kanske för att jag glömt skötväskan med pengarna hemma, eller för att jag inte var så sugen eller för att jag ville vara "duktig" för kunde blivit bjuden på glassen)så tyckte att jag gjorde något riktigt bra med ynka 50 kronor.

eller skickar ni HOPP200 till 72900 istället och skänker 200 kr. hade gärna gjort det men då blev det helt plötsligt mycket pengar för mig. vet att dessa 200 kr hade gjort gått hos andra men de behöver jag själv!!
men 50 kr kan faktiskt alla ge =)
bara en tanke...
tack på förhand!

1 kommentar:

  1. kollase statisktiken nu. nu hade de svältande i afrika fått in 4000 kronor...

    SvaraRadera