söndag 17 juli 2011

lunch på saltö sjökrog


menyn fortsätter och jag valde spätta med mos, oj oj oj smaskigt! rekomenderar start att gå dit om ni gillar fisk =)

när jag var utanför restaurangen träffade jag fredrik med sällskap. presenterade mig för hans kompisar. och då sa fredrik: detta är olas fru.
FRU!
fru, fatta vad gammalt det låter. jag är inte 55 år och gammal. men visst fanken är jag fru. hur går det ihop sig.
varför låter inte man lika gammalt??
fru, låter som rullator nästa!

söta mor och far!

jag tog bilen till saltö (har fortfarande ont i tån sen vi var på ronneby brunsbad...), madicken somnade så mamma och pappa gick med henne till långö så hon skulle få sova klart! hade laddat kameran för de var så söta när de gick iväg,så var bara att klicka genom rutan - fick presic med dem =) ser ni att de till och med håller samma takt!!

mys med mormor!

har verkligen haft en toppen dag!
tycker i och för sig att jag alltid har det bra (nästan), men vissa dagar är ändå bättre än andra och jag som är så social, översocial nu när jag går hemma, har fått vara social hela dagen idag =)

2 kommentarer:

  1. Bättre(?) förslag på FRU:
    hustru, gemål, brud, fru, äkta hälft, viv, livsledsagarinna, livsledsagerska, livskamrat, gumma, tant, fruga.
    Av dessa väljer jag BRUD.
    "Mamma, det här är Olas brud!" =D

    SvaraRadera
  2. brud låter lite coolar men framförallt med ungdomligt! men då är ju frågan hur länge man kan kallas brud ;)

    SvaraRadera