fredag 18 november 2011

and here i run agin...

kände att jag är här någonstans... så försöker, inte en timma men en stund, var och varannan dag.
men som sagt efter att ha varit orörlig i 1,5 år känner jag mig som en, just det ja, sjöko! smidig endast i vattnet! just nu har jag haft 4 dagar med mer ont av fogarna :(
men jag har konstigt nog mest ont när jag är stilla...
så red en liten runda på leo i morse...vilket tillhör lyx nu för tiden. synd bara att han inte går riktigt rent. han har liksom skoskav... skritt och galopp är hur bra som helst, men traven markerar han i och har gjort ett tag. tror att det är sen han skoddes. kommer inte skorna perfekt på prinsen så gör det ont... synd. men det brukar liksom gå över...
sen kom jag iväg på den där rundan som ingick i "militärmammans torsdagsrunda" men den är liksom HELA min runda (och idag + ca 300 m.) idag sprang jag både fram och tillbaka, utan stopp. knöt i och för sig om höger sko på halva vägen och lyckade då träffa skon med min egna spottloska = not fresh , men sant. ska mäta sträckan på riktigt någon dag...
räknar med att det är 300 meter vår väg, + ca 300 meter till startsträckan. grusvägen 2 km. 2 km tillbaka, sen e 600 meterna tillbaka igen.
idag med en släpandes schäfer efter mig tog rundan 30 minuter. då gick jag, enligt min beräkning, 900 meter.
så sur på tisma, ingen jämställdhet där inte.
var jag som drog henne både på bortvägen och hemväge och upp för den sista SEGA BACKEN - fy vad sur jag var på henne.
visst ska man vara träningsglad när man köper en schäfer, men det där med att DRA SCHÄFER är en tung grej.... krävs både styrka, envishet och uthållighet!
tänkte mer att hon skulle dra mig upp för backen!
så här sägs det att man ska träna. kanske lyckas jag få in det i min vardag igen=)
och de som säger att de inte är farligt att springa ljuger!! stort! det har hänt att folk har dött!!
men blir inte så avskräckt av saker som står i tidningen så jag kommer fortsätta flåsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar