fredag 18 november 2011

inte utan min dotter...

jo, men så blev det.

ola och jag hade kommit överens om att han skulle ta madicken själv 3 nätter, nu är första natten avklarad med bravur.
ja, jag hade då inte klarat det.
nix pix, klarar ej när hon skriker så..

efter 30-40 min gav ola sig på 5 minutersmetoden. och visst tror jag att den fungerar, det gör den säkert, och barnen lär sig säkert...
men jag tror inte att så små barn mår bra av att skrika.
men visst fungerar den behöver hon ju inte skrika så många gånger!
men jag klarar det då inte, är nog lite som hon i solsidan när de skulle prova 5 minutersmetoden, de gick väl 37 sek eller något innan hon gick upp till barnet. kanske hade jag klaret någon minut eller två men när man gör något måste man VERKLIGEN ha BESTÄMT sig!! det sa bvc ssk också!
sen sa hon att flickor, över lag, är mycket mer envisa än pojkar och vet vad de vill.
hmmm kan nog stämma. inte för att madicken grinar ofta, men OM hon vet vad HON vill!!

i vilket fall så sov hon sen efter 50 minuter till kl 6 när ola gav henne nappen och sen sov hon vidare till 7 när de steg upp!

få se hur det går i kväll, natt nr två!

de senaste 3 nätterna har hon varit "bra", det vill säga bara vaknat 2-3 ggr/natt. innen dess har det varit rätt länge, ca sen hon var 6,5 mån,, som hon vaknat varannan timma för att tutta.
och det är detta tuttandet hon ska vänja sig av med.
har inte tänkt att sluta amma helt, för hon får gärna göra det 2 ggr/dag, det är bara mysigt, samt att hon inte "kan/vill/vet hur hon" dricker ur nappflaska, pipmugg och liknande... men amma är hon nog proffs på nu för tiden =)

så i natt blir det utan min dotter igen, men tisma har jag med mig! så gott sover jag ändå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar