måndag 12 mars 2012

egen snabbstudie av lämning på dagis...

japp, nu är madicken på dagis.
andra veckan på inskolningen har börjat och jag tycker att det går bättre än bra! vilket är såå skönt!

min studie lyder:
det verkar som att ju äldre barnen är när man skolar in dem ju känsligare och mer ledsna blir de när föräldrarna lämnar.
vet inte om det stämmer men verkar så här.
och stämmer med det som jag har hört i stort.
Men visst kan det vara fel...
slutsats:
alltså har jag INGET dåligt samvete att vi bestämt att lämna redan nu!!

sen har madicken och jag (ok, jag) en dagis sång som vi (ok, jag) sjunger när vi kör till dagis!
den går typ så här:
vi ska till dagis vi ska till dagis
vi ska leka och lära vi ska leka och lära
PÅ DAGIS!!!

tänkte att hon kanske blir lite pepp av sången och framförallt om det är någon dag när jag kanske tycker att det är svårare att lämna så ska hon inte märka av det så mycket!!

men däremot hör jag redan william i mitt huvud säga - karolina vi har hört den sången redan!!
men jag ska köra på den så länge det går =)

nu ska jag ta vagn och hund och gå och hämta henne.

eller inte kanske.
tror inte jag hinner gå.
och cykel kan jag inte ta för hon kommer att somna som en stock! eller kanske mer som en sten för så hårt sover hon när hon varit på dagis...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar