torsdag 1 mars 2012

tyvärr inga besvis...

men idag gick hon sina första steg - om hon inte gjort det i smyg innan.
vänster fot fram, höger fot has och sen vänster fot fram igen!
men sen var det lättare att krypa =)

jag tycker folk - speciellt mammor - har en tendens att vara lite nojiga med att se de första stegen innan dagis.
jag vill inte vara en sån här mamma. men i och med att hon böjar på inskolning nu den 5 mars var det RÄTT ROLIGT =) att se henne ta stegen här hemma!
inte för det hade gjort så mycket för jag tror att hon hade börjat gå förr eller senare (hon går dock inte än men steg tog hon!) och hon kommer förmodligen gå så mycket sen att jag vill binda henne!
(hoppas ni förstår att detta är ett skämt och att jag inte blir anmäld för detta)

madicken checkar av steg det 1 mars - lagom till hennes ett års dag!

6 kommentarer:

  1. Åh vad mysigt! Och JA man vill binda dem sen. Men det tillhör, man hinner inte alltid med när de får upp farten!

    När ska ni fira Madicken?

    SvaraRadera
    Svar
    1. vi ska ha kalas för Madicken och William samtidigt nu på lördag!
      Det är bara två veckor mellan dem och william var hos anna på sin födelsedag så vi tyckte det var praktiskt att slå ihop kalasen...
      både bra och inte.
      vill ju gärna att madicken ska få ha sitt födelsedagståg med ett ljus i. men nu blir det en 1 och sen en 5 på släptåg antar jag =)
      och vet att en 5 åring låter njuter och härskar mer på kalaset än en 1 åring som antagligen sitter med ett snöre =)
      men ack så praktiskt ändå att fira dem ihop!
      vi har bara fixat presenter till William ännu, inte mycket men några små paket. han som redan har haft kalas hos anna, idag har han kalas hos sin mormor och släkten på den sidan och sen på lördag hos oss med vår släkt - va då bortskämd som jag sa till honom ;)
      men jag får väl in till stan i morgon och köpa något till henne. hon kommer ju inte att minnas denna dagen men känns ändå som att man ska köpa något speciellt på 1 års dagen!
      ska du in och sällskapa på stan i morgon?

      Radera
  2. Vad roligt att hon tagit första stegen (försökt) hemma innan dagis. trots att det nog blir som du skriver i framtiden. Man vill ju vara med och uppleva allt när det ska göras för första gången. Olivia ligger i skena för hon hade en höftluxation (höften ur led) när hon kom ut. Därför är vi en gång i veckan på Ortopeden för att bada och kolla höften. Vi får inte ta av skenan själva. Trots att badningen är likadan varje gång, så är det så underbart att få uppleva denna glädje och njutning som Olivia känner när hon badar. Detta vill ingen av oss missa, så vi åker dit tillsammans varje vecka. Apropå akutenbesök... I går em fick min sambo ringa 112. Jag fick kramp i ryggen, under ena skulderbladet, som spred sig som ett bälte runt kroppen. Fy F-n vad ont det gjorde. Jag kunde inte stå, gå eller ligga. Jag bara kved. Det kunde ju vara vad som helst så det blev ambulansfärd och en stund på akuten. Prover togs, allt var bra. Det konstaterades att det förmodligen är ett muskelfäste som skapar kramperna. Så nu har man åkt ambulans som patient också. =) 1-års kalas är speciellt... Jag vet när vi firade kusinbarn som fyllde 1 år. Det var speciellt och roligt. Ha en underbar dag! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. min syster låg också i skena... måste vara en frihet att slippa =) och kunna sprattla lite =)

      så otäckt med ambulans!!
      jag fick också åka in till sjukhuset, när madicken var 14 dager.
      kunde inte andas.
      de trodde att jag fått en propp i lungan... men det visade sig inget på proverna förutom att jag inte syresattes som jag skulle.. men sen blev allt bra.
      konstigt det där med graviditet, förlossning och efter förlossningen vad det kan göra med kroppen.

      1 års kalaset var trevligt.

      Radera
    2. Vi fick åka tillbaka till akuten på tisdagskvällen. Hade haft tre smärtanfall under dagen, så det fick vara nog. Prover togs igen och denna gången visade sig att jag led av gallsten och inget svagt muskelfäste. Det blev inläggning och akut operation. Så nu sitter jag här hemma med ömmande kropp och är utan gallblåsa. Som du skriver så är det konstigt vad en graviditet kan göra kroppen. Det är under graviditeten som jag har utvecklat gallstenarna. Vad bra att kalaset gick bra.

      Radera
    3. aj aj aj!!!
      vad bra att du åkte in igen!!!

      Radera