tisdag 13 mars 2012

kändes som att spionera...

visst vet jag att vem som helst kan läsa det jag skriver här på bloggen. och inte skriver jag något hemligt..just nu har jag faktiskt inget hemligt - eller rättare sagt är det sällan jag har något hemligt!

jag var runt på just bloggar.
började på militärmammansblogg, en kompis som jag känt i 23, snart 24 år!!! fatta att jag börjar bli gammal! 24 år har vi varit vänner - oj oj oj. är ju faktiskt en mindre evighet...

klickade vidare mig genom olika bloggar. jag läste en massa olika.
jag brukar inte ha intresse för detta, jag brukar mest läsa mina vänners som ett sätt att hålla kontakten på något märkligt sätt. personligt men samtidigt opersonligt i och med att vi inte samtalar face to face.

Jag kom i vilket fall in på en blogg som skrivs här från lösen!
varje tomt har ett nummer och denna blogg hade ett nummer som inte kunde vara allt för långt från vårt hus.
kul!
så jag gick in och läste.
tittade på lite bilder.
sen kändes det nästan som att jag spionerade.
nu har jag varit inne i deras hus utan att vi egentligen känner varandra.
vi hälsar alltid.
men från ett hej kan det ibland vara långt till välkommen i och titta i mitt hus och på "de mina".
men nu har jag redan varit inne i deras hus! jag kan redan innan jag stiger in säga att de har ett riktigt snyggt kök! men det ser jag i och för sig utifrån också, bra utsikt = bra insikt =) i detta fall.

familjen jag talar om verkar trevlig - så kanske ses vi inne utan att spionera på bloggen =)

lite konstig känsla var det i vilket fall, lite som att jag gjorde fel utan att göra fel.
man vet aldrig vem som läser det man skriver...

4 kommentarer:

  1. Rolig fundering. :) och nä man vet aldrig vilka som läser då det är få som komenterar. Men kan tänka mig att det känns som att spionera.

    SvaraRadera
    Svar
    1. fast ett ärligt sätt att spionera på!
      inte som när jag var liten och satte på mig rånaluva med en kompis och också hade rånaluva på sig, så smög vi omkring och tittade in i fönsterna i grannskapet!! du ska veta att en kompis mamma skrek när hon upptäckte två maskerade personer utanför fönstret när hon låg och jympade framför tvn!!!

      Radera
  2. Haha! Vad bra, kan riktigt se det framför mig. Men stackars mamman. Är min stora skräck att någon en dag ska stå utanför fönstret och kolla på mig!

    SvaraRadera