onsdag 30 juni 2010

bet mig i läppen

inte ofta jag är irriterad...
men idag på jobbet var det en anhörig till en vårdtagare som fick mig att bita mig i läppen. Jag blir så otroligt arg. vissa tror att de hjälper till men är bara i vägen. sen finns det dem som faktiskt hjälper till... Men denna personen är där för att ställa till det. på riktigt. vi brukar gå bra ihop... men inte idag. och den stackars timmanställda som var med mig där inne sa att hon aldrig träffat denna anhörig så trevlig! TREVLIG! så elak hade hon aldrig varit när jag varit med... åååå vad man kan bli arg. men men... bara att bita i läppen.

Vi var "bara" vikarie ikväll. men jäkla vad kul vi hade!! pratade om allt möjligt och lite etill som man ej kan skriva här. för att ge en ledtråd - något bara vi tjejer kan utföra.

Nu väntar sängen för att vara pigg och allert på jobbet i morgon kl. 6:45. men det blir nog en lugn morgon i och med att vi haft tre dödsfall på 1 1/2 vecka... detta är inget hemsk - de flesta sjuka äldre vill bara somna in och dö. så krasst är det. därför tycker jag nästan aldrig att det är sorgligt - men visst kan man sakna sina vårdtagare. och ibland gör vissa sig påminda på spöklika sätt...

nu väntar sängen.

tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar