måndag 5 december 2011

madicken

vet att bilderna är lika.. men detta är ett litet egoeldorado i bilder.
just nu leker hon med tvätten på torkställningen, få se hur länge ställningen står.. nu när hon kryper är hon nästan ett litet monster som är släppt på bete.
kanske inte kan säga det om monster, men om hästar och kor. så och, hon kanske är som en fyrbenting nu då!
kul har hon i vilket fall.
på korten här var hon i soffan och lektet tittut och hittade trådar.
mycket roliga saker, bland det bästa som finns!
madicken i lite mer sansad form, innan buset satte igång!

helt otroligt att hon är 9 månader...
har gått så snabbt!! och jag som tyckte att jag var gravid i evigheter...
månad 8 med madicken har varit så roligt, denna 9 onde blir säkert lika fantastisk.
vet att ett tag till blir det bara roligare och roligare. men oj vad jag njuter av varje (och nu ljög jag, men nästan varja - wooops nu häller hon ut grötpulvret.... och igen, nästan varje!!) minut! räddade gröten! vilken tur man har ibland!
eller jag har nog tur ofta.
vet ju faktiskt INGEN som har ett sånt barn som jag!
det vill säga en glad otroligt söt odåga som oftast skrattar, tjurar när hon inte får som hon vill, trillar i elemet, vill gärna äta döda flugor (säkert levande också om hon hade fått tag på dem), drar i sladdar, och "pratar" för jämnan. och är så otroligt lika sin mamma med att ett av de få sätt som går att trösta henne med är om jag öppnar kylskåpet! attans också! oturligt nog har generna spelat ett spratt ;)... och envis efter far sin, vilket är en bättre egenskap!
och charmar mig nur lätt som, men hon har mig INTE om lillfingret! och det tänkter jag ALDRIG låta henne få. får då blir det oftast inget bra... gäller bara att minnas dessa ord också.

ps. vem ska man rädda. sin mac book air som håller på att falla i golvet eller ens dotter som för jämnan trillar. japp, jag skriver fortfarande på min dator ;)

2 kommentarer:

  1. Fina bilder! Min moster såg en bild på Madicken häromdagen utan att jag sa vem det var och hon sa dirket: Haha!! det är ju Karolina Eitrems barn, eller hur?! Ni är så lika och söta!
    Duktiga du som tränat hund och cyklat långt!

    SvaraRadera
  2. säg till henne att jag tackar för komplimangen!
    jo hon är min tös ;)
    hundträningen var som ett under för att få en lugn tisma - som annars är så vild (eller inte) men nöjd blev hon!
    nu blir det ingen ridning igen för hästen tappat skon... så kanske tar henne på något hundigt imorgon också =)

    SvaraRadera