torsdag 15 december 2011

"nya" leksaker och fika...

leksakseldorado blev det för madicken idag när ola var uppe på farmor och farfars vind och hämtade ner lådor med leksaker. visste inte vilken som var favoriten, men efter att ha provat maraccasen så valde hon en liten häst och gris tillhörande ett släp.
vissa av sakerna ska upp på vår vind för hon är för liten.

men inte var hon liten nu när vi hade besök av malin med sambo och barn. hon var lite av en gigant då ;)
eller som hennes sambo sa - hon ser ut som en stor bebis!!
japp, sa jag, det är precis vad hon är!
för mot deras lille prins är hon stooor, han är ju bara 7 veckor! men ack så söt när han ler!
de lånar babysitter till det kanske kommer en med tomten till lillkillen... och passade på att ta en kopp kaffe och en lussekatt - alltid gott.
(jo faktiskt alltid enligt mig, jag hade nog kunat äta det på sommaren också, men lustigt nog är de alltid slut då?!)

pappa kom också en snabbis. lämnade bakformar och en burk honung. tycker så mycket om pappa, men idag hade han faktiskt tid att komma in på en kopp kaffe och (ja, jag vet) en lussekatt! annars kan han bara komma förbi som sist för att titta till veden och kaninen! hi hi japp, alla lika alla olika ;)

cyklade en runda med tisma, förbi stallet och min smutsiga prins!

och innan dess var vi hos hertha och arvid på fika. så ja... mycket fika blir det i jultider =)
de är så söta och är så roligt att se dem med madicken!

japp, detta var min dag - men baklänges.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar