torsdag 12 januari 2012

kan kräkas för mindre...

japp, så illa är det.

jag är ingen tävlingsmänniska och har aldrig varit... men idag sprang ola en runda på bra tid/km.
och han har bara varit ute och spungit en gång innan - dvs ingen gång!! inte så man förbättrar sin tid i vilket fall!!

men redan innan han sprang sa jag att då springer jag också en liten runda sen.
fan också!!

nu var jag tvungen att springa samma runda (eller bit, men runda för oss som inte bruka springa. ok, jag har sprungit några gånger nu... men INTE på tid och absolut INTE tävlat!! ok, ola tävlade inte mot mig, men jag sprang som nr två och kände pressen =)
jag sprang utan hund jag också för att slippa dra henne!
hon tycker inte om att springa i mörkret, och hon är för den delen inte förtjust i att följa med när man springer över huvud taget...
men när jag red idag kunde hon bannemig springa!!! och som hon sprang =)

men nu sprang jag allena.
sprang så jag hade blodsmak i munnen. kändes riktigt lent i halsen. som sammet.

samma sträcka, BÄTTRE tid - några sekunder bättre per km! men ändå =) BÄTTRE!!
och jag som aldrig tävlat. verkligen inte. bytte gren med hunden när de andra skulle börja tävla - och jag har en mycket duktig hund!!

fan.

skulle ut och kissa tisma älsklingen när jag kom hem.
harklade mig.
usch.
känns som om jag ska kräkas.
usch.

KRÄKS.

KRÄKS igen.

kräks (lite mindre, små bokstäver)

KRÄKS igen.

nu var det fördig kräk och hunden hade inte kissat....
men det gjorde hon när vi vände hem.

så nu sitter jag med mannen i soffan, men ska hoppa in i duschen.
blev inte så svettig i och för sig...
men kan behöva skölja halsen ;)

1 kommentar:

  1. Hihi, oj, du tränade så att du kräktes, du är toppen! Bra jobbat! Bra att du slog Ola också. Det är inte rätt att killarna ska kunna springa fortare utan att ha tränat innan.

    SvaraRadera