fredag 20 januari 2012

tingsryds äventyrsbad

idag hade familjen eitremwalter sällskap av kloka kusinen till tingsryd.



först besökte vi hästaffären börjes för att införskaffa ola och mig var sitt par vinterskor. de har de absolut bästa skorna där. kanske. har dock inte provat de i jaktaffärerna... men de är lite överpriser på dem tycker jag.



köpte även ett nytt täcke till prins leo.



vet att han har ett X antal andra täcken, men inget sånt här.



och det är ett sånt här täcke han skulle ha användning av nu i vinter. köpte ett fleecetäcke med hals. blir perfekt nu när han blir riden och svettig i vinter!



köpte även 4 st utelampor till huset =) tror de blir super!




här har vi en av krigarna på vattenpalatset. var lite sårt att fånga honom kort i och med att han var mer under än över vattnet!



lillkrigaren, men dock nr1! för oj vad hon tyckte det var roligt att vara i badhuset!! mycket att göra och titta på!
somnade som en stock efter gröten hemma, men inte konstigt efter 3,5 timmar på äventyrsbadet!


krigarkusinen var även han en vilde i badhuset.



på riktigt tror jag att ola och jag hade med oss de vildaste ungarna i badhuset. men på ett positivt och roligt sätt.



sa till barnen på hemvägen: när man sköter sig så bra som ni gjort idag är det ju nästan säkert att man kan göra utflykt igen =)



- då följer jag gärna med!! svarar emilio snabbt


smarkar gott med päron. måste slicka upp minsta lilla =)



min lilla knubbis och jag!


oj vad hon tyckte det var kul på badet!




ett tips till er som inte varit där.




har ni småbarn, eller barn som inte är vana vid vattenbus är detta ett perfekt ställe.




men glöm inte ta med hänglås till skåpen i omklädningsrummen. annars koster de 50 kr...

1 kommentar:

  1. Vad roligt med äventyrsbad i Tingsryd! Det var UR-längesedan! Typ när jag ar som Madicken... Kan bli en kul utflykt. En frisk dag framöver...

    SvaraRadera