måndag 2 november 2009

dagen lider mot sitt slut...

skola och lite gjort... kändes bra att vi satt och pratade och fick ut alla tankar kring projektet. egentligen har vi allt till det nu ska vi bara sätta ihop det till en klar helhet! det krävs lite jobb men ska nog bli bra.
hade med tisma som vanligt i skolan - bättre hund går inte att få! hon är min lilla älskling hon!
lämnade in bilen till gunnar. på besiktningen sa de att batteriet skulle sättas fast samt att vänster framdäck skulle lossas. och så har bilfan problem att starta. tacka vet jag nyare bilar. en dag ska jag också ha råd med det =) i och för sig hade jag kunnat köpa en nyare bil... men åker hellre på semester då och då.
nu är det island. sen skidsemester och efter det väntar kreta någon gång i vår eller början på sommaren! livet leker! härligt att bara vara och njuta av det som bjuds!
ska på lia samtal i morgon och se om de har något till mig på högskolan... får se. vill ju ha något där man kanske kan få jobb sen... men det är lite surt i dessa tider... men som tur är har jag min fasta tjänst om jag vill ha den tillbaka =) skönt.
en sak till som är skönt är att jag klarat mig så här långt utan lån från CSN. men nästa termin kommer jag att ta lån i 12 av 18 veckor... får se om det går och det vet jag att det gör. jag har tagit till en hyra av mina sparpengar, men nästa månad får jag lån. men nu när man är två som betalar hyra är allt 2400 kronor lättare! så på så sätt ordnar allt sig! men ändå skönt att kunna rå runt sitt. ska meddela att jag ringer från olas telefon någon gång... men men lite får han bjuda på ;)
skönt att jag hittade balklänningen som emma ska låna. min tid att gå på bal känns rätt så förbi nu... får leva på minnena från förr!
nu ska jag kolla lite barnspel till skolan.
hej och tack

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar