onsdag 11 november 2009

hur jävla svårt kan det vara

åååå har så mååånga åååå i huvudet.

hur jävla svårt kan det vara att hålla tiden eller åtminstone ringa och säga att det är något som har hänt och därför blir försenad.... och då menar jag GIVETVIS ringa innan överens kommen tid!

Ola och jag har ju som sagt varit iväg en vecka. william kom till oss i måndags och lämnades sedan på dagis på tisdags morgon i och med att vi var på jobb/skola. ola gick med på att william skulle få vara med på sin mormors kalas ( vilket i andras ögon kan ses som en självklarhet. men kanske inte är en självklarhet i och med att william inte fick vara med på sin farmors kalas.)
ola har ju jämt abstinens efter sin son vilket är helt förståeligt och nästan självklart!! och att man då inte håle överrens kommen tid är så egoististk och respektlöst!
William går alltid och lägger sig vid 19 tiden hemma hos oss. och ola ville vara snäll i och med att det var hans mormor som fyllde år, och skrev. självklar får du hämta william på dagis på tisdag - men han skall vara hemma igen senast 19:30. helt ok (eller liknande stod det som svar).
är det då respektfullt att komma vid 20:10!!! ola satt och hoppade och jag fick andas lugnt för jag höll på att bli så arg. hur jävla svårt kan det vara att ta hand om sin son? att se det som är bäst för honom och inte sig själv? det vet ju vem som att det tar tid att varva ner efter, förmodligen, roligt kalas och sen träffa sin pappa igen. han bara stussar ju då!
william somnade dock till 21. 21!!! han är 2,5 hur fan tänker man då! det kanske hade varit ok om det var "sin egna vecka" men har man fått en hel dyrbar dag av den andre parten ska man för fan vara tacksam, följa det överenskomna och tänka en gång längre vad som är det bästa för sin 2,5 åriga son.

kanske endel inte tycker att jag har med saken att göra. men själv anser jag att om jag lever med william 100% varannan vecka och ser följder och konsekvenser så känner jag att jag i allra högsta grad är bra för william.

så nu är jag lite lugnare och har fått ut mig detta.
härligt! inga åååå kvar i kroppen.

kram kram och tjingeling


4 kommentarer:

  1. Vilket utbrott. Men självklart tycker jag att det är helt befogat. Bra å ha en blogg att avreagera sig på ibland... Sköt om er..

    SvaraRadera
  2. japp visst är det...

    tack för en trevlig "trots på tvingad" =) förmiddag!

    SvaraRadera
  3. OKey då ska jag svara här då d e mej du skriver om! Som du då borde veta är d svårt att bara åka ifrån, allt kan hända, byta blöja osv! Så innan du spyr galla över någon så borde du ta reda på fakta!! Men men d e ju inte lätt när man inte har egna barn! Jag tycker du ska tagga ner då du redan har förstört så himla mkt! Men som vi själva säger, detta kan bara bli bättre! Jag hoppas du en dag får barn och inser att ALLT kan hända! Ola och jag har pratat om detta, och vad d gäller hans farmors födelsedag så frågade Ola aldrig mej ang den dagen!!! Ha d bra!

    SvaraRadera
  4. Ursäkta mig..men jag tycker du ska ta det lugnt Anna om att peka ut skyldiga vad det gäller dig och Ola! Det finns en anledning att Ola lämnade dig och det är inte Caroline du ska attacker på den biten. Och att gå på något som är så känsligt för en kvinna som att inte ha egna barn är så lååågt!!
    Och har du redan glömt hur mycket du sucktade och smsade och ville ha Stiffe??Och det var långt innan Ola lämnade dig!!

    SvaraRadera