lördag 10 oktober 2009

japp - en 2:a!

jobbat en sväng och fick en massa goa leenden från "mina" pensionärer. sk jobba heldag i morgon också 7:30-13 och 15-21 - men pengar är ett måste. har ju ej bestämt ännu hur jag ska göra med csn... hur mycket jag ska ta... eller om det kanske räcker med bara bidraget nu när vi är sambos! många fördelar med att bo med den man tycker om - även ekonomiska =) får fundera på csn i helgen...

var på väg hem från ridningen i regnet. körde förbi en tjej som gick, backade tillbaka och frågade vart hon var på väg (det är nämligen en bit till bussen från stallområdet) tänkte att om hon skullet med bussen eller in till stan kunde hon åka med mig dit. men hon var bara ute och gick - i regnet!! utan hund går man inte då men ändå, det var så hon gjorde...
kom då på att jag verkligen är en solklar 2:a och satt och skrattade för mig själv i bilen. var så självklart i denna stund.

för er som ej var med på processveckorna och ej vet vad en två är är det ej hjälpare... ur enneagrammets (eller hur jag nu stavar det) vinkel. har funderat på min feedback och även den stämmer in som handen i handsken i tvåan! men så snäll är jag ej för när jag blir stressad går jag in i "pilen" till 8:an och när en 8:a blir arg står det att den kan mörda... kanske har jag en skvätt av den i mig också men det kommer ej ut så ofta.

fick våra biljetter till ISLAND idag =) ska bli så himla kul att åka dit - bara ola och jag! ser fram emot det och det är inte ens en månad kvar nu. eller kan man se att om en månad är vi hemma igen. men det väljer jag att inte tänka...

nu ska vi till mor och far. min systeryster med barn är där! var där i går också för sofia var inte riktigt bra och antar att det är skönt att få hjälp med barnen när man är febrig men viggo 3,5 år och ebba 9 mån är hur pigga som helst! ola och viggo gjorde "killsaker" skitungen väljer honom före mig nu. undra om det har något att göra med en viss fyrhjuling "som det bara finns plats för två för" som viggo säger... skitunge =) hade ju i och för sig inte varit lika kul om han inte gillat ola... får tänka så nu när jag inte är favorit längre =)

film, bus och lördagsgodis står på agendan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar