tisdag 29 december 2009

har du siktet inställt rätt?


alla kunde se saker inte bara från sin egna sida.

folk kunde sätta sig in i andras perspektiv.

människor skulle ha en förmåga att inte sätta sig själv alltid i första hand utan kanske andra som är beroende av ens egna beslut.

tänk vad livet skulle vara mycket lättare då.
jag tycker det är jobbigt att höra har du sagt det eller har du meddelat det? och jag vet ärligt talat inte. har jag sagt det så har jag. det enda jag vet är att jag inte behöva komma ihåg vad jag har sagt och inte sagt. för hittar aldrig (i princip) på några lögner. en vit lögn hit eller dit är väl ingen fara. men att ens hela existens består av lögner och påhitt. jag hade aldrig kunnat komma ihåg vem jag sagt vad till! kom på när jag pratade om framtida grejer. sen kom hon in på framtiden och hon tyckte vi skulle förlova oss. hmmm... är ju inte den som måste ha en ring på mitt finger för att veta att det är vi två! så nej. och ola vet att jag ej är "en sån tjej". men han vet även vad jag vill ha för ring och varför och vad det skall stå i den när det blir aktuellt ;) finns ju inget som binder ihop en mer än så!

nu ut med hunden innan det blir inköp till nyår... vi fixar kött och efterrätt så fixar michel och anna det andra.
har en överraskning med oss och kanske en till... får se. ser verkligen fram emot detta nyår! det andra vi firar ihop och början till ett nytt år på alla sätt och vis! är lite nyfiken på vad och vem som väntar 2010!

2 kommentarer: