måndag 28 december 2009

livet är bra knepigt - men ack så njutbart!

fick jag kort på min lilla valp arn igår! å vad söt och vacker han är! längtar till jag får se honom igen. min lille plutte valp =)

har pratat endel i telefon idag (vilket jag i och för sig alltid brukar) men det var "givande" samtal. har så svårt att förstå människors agerande. hur, vad och när de gör saker. men tror och hoppas att det blir mindre av detta och att jag snabbare ser det från de andras perspektiv - så att jag då kan få dem att se det från mitt snabbare! sagt och gjort med lite hjälp. är på rätt väg. och kommer bli även bättre har jag förhoppningar på!

fick ett sånt fint armband av ola i klappen i år. trots att vi hade bestämt att inte ge vaarandra något. men det matchade ju halsbandet med det lilla hjärtat som jag fick förra året i julklapp! så jag är så tacksam! verkligen bra smak må jag säga =) få väl ge honom något annat i utbyte istället för julklapp - men han kommer med all sannolikhet uppskatta det mer ;)

har varit på lönesamtal idag. kändes riktigt bra att chefen tyckte så mycket om mig och gav så fina "betyg". men det bästa var när hon sa att det inte kommer bli några problem att få tjänstledigt igen efter studierna om jag vill prova på något annat! jag blev sååå glad. tänk vad det kan vara enkelt och bra!

ska nog ta mig ut till stallet nu innan jag börjar städa här hemma. tvätten är klar i alla fall.

får ju långväga ( olso - långt va) besök ikväll! min bästa vän från gymnasietiden kommer på fika. ska bli kul att se hennes lilla mage. de väntar en liten flicka i april/maj skiftet! =) så glad för dem! hon ska få boken - hur överlever du ditt första år som mamma! fick tips av en kompis att den var bra, så nu är det andra gången jag ger bort den! hoppas hon blir glad!

hoppas ni haft en lika skön julhelg som mig och de mina!
kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar