söndag 13 december 2009

lucia

vilken mysig dag!
åkte ut till sälleryd i förmiddags för att titta på gran och få lite julkänsla!

massor med granar vill jag lova =)

åt ärtsoppa i kylan och william fick en pannkaka stekt över öppen eld! mysigt =)

köpte senap till pappa, men det var det enda, vi tänkte köpa hem en gran men kom på när vi kört hem ifrån att vi inte hade något takräcke med oss...

och så fanns det häst och vagn också! tyckte hästen såg ansträngd ut men de skulle köra om 5 min igen. men det blev ingen mer körning för hästen var ej bra. sjuk och skulle hem och lägga sig!

vi sprang och busade med tisma och jagade henne när hon hade en jättepinne i munnen. jag körde vagnen, ola skulle springa och hålla william i handen och william skulle ta tismas pinne. en jädrans cirkus men med så många härliga skratt busade vi gärna och sprang =)

har hunnit med papparkaksbak och snart är det kröning av karlskronas lucia på torget. hann även med ett snabbstopp på amiralen. jag och william stannade på hoppborgen medans ola gick in på maxi. han hoppade och jag drack glögg - gott gott!

bilder kanske kommer senare...
tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar