söndag 26 september 2010

ca 50 l förrymt akvarievatten!

kom hem från möhippan kl 02.00 och hör att pumpen till akvariet låter annorlunda... det porlar liksom mer i akvariet. går och tittar efter och ser att det är blött på golvet runt akvariet och fuktigt flera meter runt om. till och med gardinen 1 1/2 m ifrån är blöt (japp de ligger i golvet), tismas plats är drypande blöt men oj vad glad jag är att hennes kuddar var där och kunde suga upp så mycket.

rusar in och väcker ola som har varit på fest. vägrar att vakna och när han är kontaktbar säger ahan att det är inget han kan göra åt det nu!!! nehe NÄRDÅ tänker jag?! i morgon när elin och Lennart badar nere hos sig?? eller??

vet inte om ola är full eller sovande. besviken blir jag trots att klockan är 02 på natten. men jag ser detta som en viktig grej. konstigt?? nix. ola fixade till slut pumpen och tyckte han "torkat upp"... snart 90 min efter torkar jag fortfarande och ola sover sött. nej inte sött - ångrar mig där. han sover tungt och är nog bortkopplad från en lätt svärande mig och en väsnande hårfön. det är liksom lätt att somna då!

men en sprucken överläpp (slog i den när jag skulle under akvariet - smidig och lättrörlig som jag är), värkande rygg och ömmande knän var jag tvungen att få ut lite aggression här. pappret torkar ju lika bra upp vattnet om jag står här i tre minuter eller ej. faktiskt besviken för första gången på min blivande man... i och för sig väckte jag honom mitt i natten och jag vet hur trött han är. men det är faktiskt jag också. men det är klart jag var ju vaken så lite försprång hade jag i "hugga i".

min sambos kommentar: vi säljer de jävla fiskarna!!!!
ja det kan vi gör men inte förrän i morgon svarade jag. vi måste fixa här.

är så länge är der så kallat bara en bräda som har lyft sig från golvet. men oj vad ojämnt och buckligt det är där läckan varit...

ps. hade trevligt på möhippan...
ps2. önskar för hela mitt hjärta att när jag vaknar är det lika mycket vatten i akvariet som det är nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar