torsdag 9 september 2010

V och bröstbumpar...

tittade och lyssnade med stora öron på debatt i SVT Forum. om frihet och brödraskap som debaterades av S och M. Nu trodde jag i och för sig att det var vänstern och inte S. Jag har aldrig tyckt så bra om S som jag gör i år. men jag är inte där. Jag tycker de har en hel del saker som stämmer. Men jag ser de på andra sätt. (nu börjar en ny debatt med Carin Jämtin och Sten Nordin. Gillar Carin... hon är S... men men)
jag häpnades över tre saker.
1. att vi kan se världen så olika. vi lever i samma värld, äter samma mat i samma land.
2. att Maria Rankka var en grym talare!
3. att man måste vara sansad och lugn i debatten och inte ta det personligt (trots att det är svårt) annars förlorar personen sitt förtroende!

riktigt kul med politik. har aldrig varit så inne i politiken... men aldrig varit så tveksam till hur jag ska rösta. vet vilka jag INTE ska rösta på. kan ej förstå dem varken längst till vänster eller höger. hmm kanske är jag en tråkig mitt - men är inte i mitten heller.

bara vi slipper Ohly med sina bröstpumpar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar