onsdag 15 september 2010

vardagslyx

var ute i svampskogen med Karin. Oj vad gott det är med kantareller. det blev nästan 1,5 liter! mycket guld att ha på smörgåsen! william ville ej ha men desto mer till ola och mig. annarstycker jag att han ska smaka allt men gyllene kantareller bråkar jag ej om =)

på tal om guld har våra ringar kommit! ska bara hämta dem nån dag. men de står ju i dem vems de är så det är ingen fara att vänta. jag får ju ändå inte ha den på mig förrän den 16 oktober.

min lille katt har skaffat sig ett nytt ställe att hitta lite extra värma (det räcker inte att han sover på mig hela nätterna). han ligger på soffkanten upp på fönsterbrädan och trycker sig mot lampan!


igår när william skulle sova, vi låg i sängen han och jag. frågade han varför jag gjorde så - och så visade han mig genom att lägga sin lilla arm runt mig. och jag sa att så gör jag bara för jag tycker det är så mysigt att ligga här med dig. att få det lugna trygga leedndet tillbaka ... mmmm.... han log och somnade. sen tyckte jag att det var ett helsike att försöka ta mig därifrån utan att han skulle vakna. han höll höger hand på min vänstra kind. sin vänstra han höll han flaska och vilade den på min högra kind. jag höll min högra hand på hans mage. och så höll han sitt ben på mitt... men jag lyckades "smita ut" utan förre problem för han sov som en stock.

idag blir han fotograferad på dagis. sin rödvita skjorta! han är så söt!

tjing.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar