tisdag 26 januari 2010

varnt te och läppglans på koppen

tror jag får lära mig att drick genom att sätta koppen innanför underläppen så som läppstifttanter gör. liksom vika ut undre läppen och placera koppen där.
med eller utan skit på läpparna så är det gott med te. har jag tid vill jag att det ska vara så där riktigt varmt från början och låta det stå och svalna. vet inte varför med tror mycket det är känslan att ha te i handen. för jag kan ändå inte dricka det förrän det är pissljummet. dvs. jag hade lika väl kunnat ta varmvatten direkt från kramen.. men det låter liksom inte lika gott.
nu blir det inget till tet, annars är det inte fel med ett klyftat äpple på kvällen. eller varför inte en god fralla som serveras på jobbet varje morgon med smör och ost. eller kanske olas mormors goda kakor eller bara bullar eller .... oj oj oj vad gott det hade varit med NÅGOT till tet. men men, inte nu och inte idag. först ak jag ner några kilo. SEN blir det att ÄTA, eller nej inte då heller då blir det att hålla vikten... hoppas det går.
jag är väl ingen unik som har provat att banta eller "hålla igen" tidigare! eller! är inte det ett symtom på en sjukdom nu för tiden som heter aldrig nöjd? kanske kanske inte.
för egentligen är jag mer än nöjd. jag kan ju verkligen inte ha det bättre än jag har det, bortsätt från... men men. så jag tror att jag har det så bra jag någonsin kommer ha det och det är ju verkligen kalas att få må så här bra och vara frisk och kry. så kanske jag borde vara nöjd med det där extra på kroppen också... det är jag kaske men om man går upp mer i vikt någon gång av någon anledning är det lika bra att ha gått ner i vikt innan. för hur blir det om man bara går upp, upp , upp? jo, inte kul. så nu ska jag gå ner, så jag kan gå upp, så jag kan gå ner, och upp igen kanske. men jag ska i vilket fall göra ett ärligt försök - men tuggar på ett halvt tuggummi... men det är enda fusket...

tjingeling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar