måndag 24 januari 2011

mord i sinne

aldrig hade jag kunnat ana att killen jag jobbade med skulle mörda någon...

inte kan jag som kollega och medmänniska, till min a gamla, göra mer än att höra av mig till bokning och chefer om olämpliga personer.
hur de sen tar kritisken och var de gör med den är upp till dem!
jag kan bara meddela.

ser nämligen det som så.
att honom/henne hade jag inte velat skulle jobba med min morfar. eller att jag inte har förtroende för att personen utför arbetet på bästa sätt.
men detta menar jag inte att man alltid gör allt perfekt, men inte ha en ond tanke till de äldre.

så lätt att "råka få ner" något i fickan som inte tillhör sig själv om man vill. smycken och pengar... även andra saker.

killen/mannen som är hektad för mordet på den 19 åriga pojken är ett sånt fall.
jag ringde in och talade om att denne inte hade socialkompetens och svårigheter att göra saker tillsammans som man gör inom äldreomsorgen.
tanterna älskade honom, men som kollega var det inte lätt att veta om informationen gått fram.

ringde även för några månader sen till en högre uppsatt chef inom äldreomsorgen och frågasatte hur mycket de kollar upp sina nyanställda.
för det är en person som börjat jobba inom detta yrke som timanställd som jag är rädd för inte passar något vidare bra alls där.
när man ser igenom henne. hon verkar väldigt trevlig och rar men utan verklighetsuppfattning. utan hon lever i sin egna verklighet. en sån är också farlig.

som sagt, trodde aldrig att han skulle bli hektad för mord/dråp en sån försynt kille. (under en period försvann massor med medicin på "dennes" avdelning?? sammanträffande eller inte?)
hoppas inte de behåller tjejen tills misstag sker med stulna försvunna saker.

1 kommentar:

  1. du är inte ensam K det är MÅNGA som gjort precis som du! Civilkurage kallas det! Kram

    SvaraRadera