måndag 30 mars 2009

ett inlägg till

måste bara skriva ett inlägg till. fick ett födelsedagskort av min farmor idag - fyller om några dagar man hon är alltid ute i god tid... på kortet står det: grattis födelsedagstjejen! vet du vad det är för skillnad på en kille och en chokladkaka? en chokladkaka känns rätt varje gång! hi hi det roliga med detta är att farmor fyller 93 nästa gång =) hon är så cool min farmor! når mig knappt upp till hakan, sminkar sig alltid ( hon har fel på alla fläckar som går ha fel på i ögonen... men "snygg" ska hon vara...) och så har hon alltid högklackar - inte ens när hon fick rullator slutade hon med det - för hon blir så kort då. peruk byter hon efter tillfälle, självklart ska man ha den snygga när man ska på fest och tillställning. min lilla roliga farmor karin. och inte glömma att nämna att hon skaffade sig ett lammkött (som hon själv sa) för fyra år sedan. efter över 60 års äktenskap träffade hon jan-erik 9 år yngre.... de träffades på minnesstunden efter farfar och jan-eriks fru(karin den första även kallad hi hi) det blev för mycket skrivet nu om farmor... kanske fick sån energi efter floatingen. 
prova på detta säger jag bara. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar